*Lyckorus*

Ihieeeee! Jag fick MVG på SOn! Mitt hjärta rusade iväg där ett tag...phu. Är bara tvungen att skriva av mig lite om hur grym jag är. Jag är så j***a gryymmm! Gahhh! Mitt liv är räddat! YESYESYES.

XXX.

American pie



Var faktiskt jätteduktig idag, Steg upp halv tio (!) och pluggade järnet. Sen vid tre stack jag till Agnes för att plugga ännu mera. Men nej, ingen bra idé. Fastnade framför American Pie. Ettan och tvåan. Snart ska vi se trean och fyran och femman. Alltså, det är seriöst den bästa filmen (filmerna) genom tiderna! Stiflermeister for life! Asgarva hela tiden. Och det abosolut roligaste var... näe jag orkar inte berätta. Ni får föbli nyfikna.

Ända nackdelen är att jag måste plugga aset av mig nu. Men var gör man inte för sin favoritfilm? XXX.

You'll name it and we'll bake it



I väntan på bättre [party]tider



Calarbria - Enur ft Natasja

As usal


Fin pose av  mig. Tagen med min käraste ägodel, webbcam.

Jahopp. Så var det helg igen. Och lördagkväll. Och inte ett skit händer i den lilla by där jag bor, Stockholm. Alltså, jag är såå avundsjuk på Matilda vars mamma har träffat en ny som är amerikan. Tänk om det skulle inträffa med min mamma - då skulle jag bara dra mitt pick och pack och dra. Lätt. Förrästen, min mamma hade faktiskt en pojkvän i USA när hon var utbytesstudent. Och vet ni vad! Han friade till henne när hon skulle åka hem. Får ta och leta upp hans telefonnummer och göra lite desperata samtal. Fin lördaskväll det här. Fast snart kommer Agnes och vi ska baka bullar. Hon räddar mig nog. Annars har jag äntligen förstått att plugga is the shit om man vill ha MVG. Jag gick nämligen på grund under sommaren. Det blev lite skumt nu så jag passar på att avlsuta. XXX.

UschX1000



Fy. Fan. Vad jag hatar skolfoton! Gahh..! Menmen, vad ska man göra? :O
Skulle vilja skriva lite mer om mitt hat och varför jag aldrig blir bra på bild men jag hinner inte, måste till fotbollen nu. XXX

Hide-and-seek


I know u love us. Obs! Bild oseriös.

Oh gud vad jag är trött! Håller bokstavligt på att somna... Kort dag idag, hade fotboll i slutet. Det var kul. Fick skjuts hem av snällaste Alina. Och snart ska jag iväg igen på fotbollsmatch. Som har förtört hela kvällen. Bajs. Sen har jag enromt mycket plugg också. Ojojoj. Men det är förbjudet att plugga på fredagar så nu ska jag ta ett glas oboy o sätta mig nere vid TVn. Sen ikväll ska jag vara med bästaste Agnes. XXX.

PS: Jag ska få köpa pappas iPhone istället! Är så glaaad!

Skorskorskor


Wants from SPRING ready-to-wear 09.

Häftigt från Roberto Cavalli [Spring ready-to-wear 09]


Yummie


Lollipop - Lil' Wayne

Fyi

Dett finns 17076 personer i Sverige som heter Astrid i förnamn. 19573 heter Elsa i andranamn. Och slutligen så finns det 18484 som har det fina efternamnet Mattsson!

Källa

Hemklickat



Så, efter en lång tids funderingar har jag äntligen bestämt mig för vilka teknikprylar som ska få komma hem till mig. Hade ju egentligen tänkt att köpa Nikon D40 och iPod Video 80 GB. Men så gjordes ju designen om och nu finns det bara iPod Classic 120 GB som är jättejättedyr. Och, jag behöver seriöst inte en systemkamera. Skulle verkligen vara jättekul men när ska jag använda den? Inte på festen dirket. Och attt ta fina bilder à la Lisaplace har jag dirkekt inte tid med. iPod toutch är ju verkligen jättejättefin, det är jusupersmidigt att det finns internet på den. Jag funderade nämligen också på att köpa en skitbillig liten minidator. Men nu är problemen lösta på bästa möjliga sett. Fyfan vad grym jag är ! ;P

23:24

Godnatt.

"Vad var det vi pratade om? Just det, vädret."

Ett urdrag ut min Matildas konversation idag. Vi var seriöst som ett gammalt par! Haha... Annars så har det varit OS dagen idag. Det var faktiskt ganska kul. Och jag har bytt klass också! Till 9ED. Den är fett grym! Volleybollinriktning är det. Det är jag också fett grym på! Kan bara inte bli bättre... ;P

Efter skolan fick jag bråttom hem till mamma. Jag och Matilda tog en liten sväng förbi ICA också. För att köpa frukt. Men, det var extra pris; två tvåhundragrammare för tjugo kronor! Var ju bara tvungen att anta erbjudandet. Det var dessutom 15% mer i daimchokladen så vi gick därifrån med 860 gram choklad för 40 kronor. T-j-o-c-k-i-s-a-r stavas det. Menmen, you only live once (världens bästa ursäkt om du frågar mig). I alla fall, jag skyndade mig hem för att jag skulle till stan sen. För att gå på bio med mamma, vi såg Patrik 1,5. Den var faktiskt riktigt bra! Fast jag var inte riktigt beredd på alla...hrm...sexscener. 4 av 5 toasters får den. Nu kom jag precis hem och slötittar lite på TV. Ska gå och lägga mig snart. XXX.

Yes I crank it everyday


Soulja boy - Crank that

Helt klart dagens låt!

Phone booth



Jag och Elin har precis tittat på Phone Booth. Den var verkligen jättebra! En riktigt rysare, fast inte så mycket blod och så. Precis min typ av film. Rekommenderas!

Good night - sleep tight

Le jour chocolate

Shoo. Idag och igår bara flög förbi. Har pluggat som en galning, kanske därför. Hade SO prov idag. Gick sådär faktiskt. Men ett VG blir det säkert. Skippade fotbollen också. Är så inihelvette trött. Det är faktiskt lite skrämmande. För ungefär ett år sedan gick jag och la mig 22:00 varje kväll och behövde verkligen sova i tio timmar. Förra terminen pluggade jag så mycket så att jag gick och la mig runt halv 12 varje kväll. Och var stendöd sedan. Nu så kan jag liksom inte gå och lägga mig tidigt längre, jag vaknar på morgonen. Jättejobbigt eftersom jag ändå bara är inne på datorn. Igår så gick jag och la mig halv ett till exempel. Måste bli ändring på det. Man får dålig hy av det också, och det är ju inte bra för mitt projekt Glowface (remember? ;P) . Då var det bestämt. Jag ska börja gå och lägga mig tidigt och börja dricka mycket vatten.

Såå.. måste gå och lägga mig snart. Ses! XXX.

Bärbart från Diesel [Spring 09 ready-to-wear]


Underbart från Badgley Mischka [Spring 09 ready-to-wear]


Sött från Marc by Marc Jacobs [Spring 09 ready-to-wear]


Surprise




Observera! Bilden har inget med detta inlägg att göra. Den var bara fin.


Hejsan snyggon (självklart så härmar jag LisaPlace ;P). Jag har en överraskning för er imorgon. So hold on.

Ebbaebbaebbaebbaebbaebba

EBBA; så fort du ser det här. Kontakta mig!

I wish the rain would come

God eftermiddag, 

Hela den här dagen har varit seg. Nu sitter jag och pluggar i sängen. Det kunde ha varit mysigt och effektivt om mitt rum varit nystädad, jag skulle ha haft en kopp O'boy i handen, det skulle ha varit mörkt och regna, lite rökelser och ljus tända och framför allt, att plugga skulle ha varit roligt. Jag är på ett sånt opluggigt humör just nu. Vill bara surfa runt på olika bloggar och klippa ut bilder till min scrapbook. Men men, life's a bitch. XXX. 




Att göra:
[/] Plugga SO - Statskick
[/] Göra labbrapport
[  ] Öva franskaredovisning
[  ] Göra engelskaläxa + övningar
[  ] Göra klart modell på stol
[  ] Göra ritning på stol
[  ] Plugga matte

Så galet snygg


Elle "The Body" McPherson

Tre år kvar


Lika eller vad?




Alltså sheit vad lika! Hugh Laurie, känd som Dr. Gregory House i tv-serien House och Chris Martin, sångare/gitarrist/keybordist i Coldplay. Som tyvärr är gift med Gwyneth Paltrow. Eller ja, kul för henne rättare sagt.

Pusspuss. Ha en trevlig lördagskväll!

Haha


When she walks, she's like a samba



The girl from Ipanema - Astrud Gilberto

Bad boys



Jag hann till fotbollsmatchen! Och vi vann med 4-1! Jag gjorde ett mål. Det är ungefär det jag har åstdakommit (stavning?) idag. Nu ligger jag bara i sängen och gör inte ett skit. Fast jag borde. Men va fan, det är ju lördag. Fast jag ska inte göra något ikväll, bara vara hemma. Ganska länge sen jag och Elin var med pappa. Ganska meningslöst inlägg det här men något måste jag ju skriva... vi får höras senare helt enkelt ;P
XXX.

Jag har äntligen lyckats finansiera kameran. Så snart jag får min Nikon D40 blir det mycket mycket mer bilder här i bloggen! 

Ohoo

Shit. Jag vaknade för 3 minuter sen och upptäckte att jag har fotbollsmatch om 25 minuter. Ouups.


The X day

Hej.

Idag har allt gått fel. Verkligen allt. Började med att när jag vaknade så ville jag bara ligga kvar och sova, är såå trött. På bilden fick vår nya lärare damp på mig och min grupp. Fattar verkligen inte varör, har MVG i bild så det känns ju inte så kul att vår lärare har bestämt sig för att jag är ett stökigt IG barn. Aja, det fixar sig. Sen lunch och sen biologi där vi ska göra en supersatsig dum labbrapport tills på måndag. Hallå? Kommer aldrig att gå. Sen var det pingis på idrotten och det var kul i alla fall. Jag och Alina ägde! Astrid goes J O Waldner. Inte.

Nu sitter jag hemma med Elin och Agnes i tvsoffan och degar. Det är verkligen det perfekta ordet för vad vi gör; degar. Och jag tror jag ska fortsätta med det ett tag till. So long!


Fint. Varför kan inte våren komma nu?


PS: Jag vet att det är gamla bilder (Zara Vår/Sommar '08) Men dom är så fina!

And I'm ready to party


Torsdagsmys

Hej. Sitter ensam hemma och tittar på Simpsons. Så kul! Snart blir det Family Guy också. Hoppas ni också sitter och tittar på torsdagskväll på 6an. Pappa och Elin stack iväg på middag hos farmor och farfar men jag kunde följa med p g a extrem trötthet och plugg. Idag var vi, klassen, på utflykt nämligen, därför tröttheten. Vi åkte till Åkeshovshallen och (säger man gjorde eller lekte eller spelade?) gymnastik. Kul men omg vad man blev slut! Annars var min dag extremt slapp. Idrott (orientering, igen..suck), Matte och sen utflykt. Oj, nu är pausen slut. Blir lite mer updates senare. XXX.

Min lillalillalilla bebis


Naaw vilken godbit! Men erkänn, hon blev fett söt! Med tanke på den där bilden på mig iaf... Ett problem kvarstår dock, måste bara fång Pete Wentz först!

Boda Borg it is

Tänkte bara meddela er att jag drar på klassresa den nionde oktober. Vi har samlat in pengar i tre år för att åka en timme bort och hålla på och klättra i ribbstolar för att samla poäng. Sämsta tänkbara. Så att om jag inte uppdatterar den dan så är det inget konstigt. Om ni saknar mig så kan ni alltid tänka att jag inte vill vara där. Att jag vill sitta hemma och blogga i stället. Och ta ett glas O'boy. Det skulle jag ha gjort. XXX.

I used to rule the world



Viva la Vida - Coldplay

Around the world


Jag längtar till den dagen då man bara kan bestämma sig för: Nästa vecka tar jag en tripp till New York. Eller då man tänker: Nu är det bara 26 dagar kvar tills jag åker till Rio.

Jag vill bara resa iväg. Ta mitt pick och pack och dra. Med kompisar. Efter Malta vill jag iväg nu. Hela tiden. Om jag bara hade tid och all pengar i världen skulle jag göra det. Men, det skulle kunna funka. Eller i alla fall om något år. Definitivt i gymnasiet.

Vem vill hänga med på nästa roadtrip? Kanske till Madrid?

Pizzaface



Nu har jag ätit en god HP (hämtpizza) I vår familj är det så vanligt att det fått en förkortning. Hehe... Alina och jag kämpade hårt med vår Ledarskap i alla fall, och den gjorde stora framsteg. Fast det var tur att inlämningsdatumet blev framflyttat än dag. Annars sitter jag i sängen och har lite allmän Sverigeångest (vet inte var den kom ifrån plötsligt, eller jo, kanske för att 80% av tiden här så är det dåligt väder) dricker Pago och lyssnar på Coldplay. Nu ska jag tanka ner lite mer musik. XXX. 


Dream team



Wohoo


Det här var jag idag.

Sitter här med Alina hemma hos mig. Elin är också här. Snart ska vi ta itu med vår ledarskap. Men först, en liten nyhet. Jag tog 5 kontroller på orienteringen! Alltså så har jag höjt mig från G- till VG+ (!) Jag är sååå stolt.

Nog om det. Nu ska jag bara äta lite ost och sen är jag fit for plugg. Ses på ett tag!


It's like the darkness is the light



Disturbia - Rihanna

The perfect goodnight


Fotbollen gick riktigt bra faktiskt. Applåd. När jag kom hem så tog jag en lång, skön dush med hårinpackning och allt det där. Lade en ansiktsmask (från LUSH, riktigt bra faktiskt! Tack Clara <3) och fixade och filade naglarna. Nu är dom rosa. Sen fortsatte jag med att städa rummet och lägga alla kläder i ordning. Nu är jag klar, ligger i sängen med en kopp O'boy (inget té här inte) och håller på att somna. Imorgon blir en intressant dag. Mitt idrottsbetyg står på spel. Får se hur det går. XXX


Vad gör man om ens kamera ballat ur?


Jo, man ritar såklart! Det här är vad jag hade på mig idag... Mobba mig inte för mina ritningsskills ;P

                                               Stövlar   Top Shop
                                      Strumpbyxor  Wolford
                                                     Kjol  HM
                                                   Tröja  Bik Bok

Och till det hade jag skinnjackan från HM. Vet ni vad den lilla bilden är för nått då? Jo, jag resonerade så här att när jag ändå var med pennan i högsta hugg kunde jag lika gärna rita morgondagens outfit, smart va? Så blir ni så här lite lagom nyfikna och tittar in här imorgon igen.

Bakom varje succéblogg finns en kanin.



Säg hej till Nino.

?


Hjälp! Jag är en fisk!

Nej, jag är inte en fisk. Än. Men en bra orienterare i alla fall. Efter skolan som var vår jobbigaste dag men som ändå rullade på hyfsat bra så gav jag mig ut i skogarna af Erstavik. Och det gick sämst verkligen, men jag har i alla fall blivit bättre. Nu efter en och en halv timmes promenerande i skogen, gående från Tattby till Neglinge (!) p g a att tåget dampande ut, cykladandes hem är jag så död. Och vill ni höra en rolig sak? Om en och en halv timme ska jag spela fotboll! Haha... vilket skämt. Det var allt för nu. Over and out.


F U C K

Jag har försovit mig. Jippiie. Nu blir det lite jobbigt på eftermiddagen istället. Jag måste börja lägga mig tidigt, men jag vet inte riktigt vilken dag jag ska börja med det. Sju timmar är för lite sömn för mig. Dom närmsta dagarna blir jag nog tvungen att sitta uppe hela natten. Börjar nästa vecka med det. Idag har jag en tuff skoldag framför mig, kantade med många och långa jobbiga lektioner. Sen ska jag ut och skogen och öva orientering eftersom jag fick typ IG i det. Häm och äta, fotboll med fotografering (kulkul). Plugg och sen sängen. Jag tror att jag ska försöka kunna slänga in en dagens outfit mellan det. XXX.



JAG SKRIKER. AV...

.... ETT EXTREMT GLÄDJERYCK. Om Alina's inlägg är sant. OMG.

CHICT


She got the glow


Mitt senaste projekt är att få ett extremt glowface. Fresh. Därför har jag lagt ut hela 600 kronor på avsminkning i 5 steg. Resultat kommer om några veckor, så håll utkik! Alla produkter är i en tjusig rosa förpackning.

1. Eye Make Up remover, Body Shop
2. Mousse, Clinderm ACO
3. Ansiktsvatten, Clinderm ACO
4. Fuktkräm, Clinderm ACO
5. Fettfri gel mot porer, Clinderm ACO.

Tips för dom som vill förlora total respekt för det motsatta könet

www.attligga.blogg.se

Namnet säger allt.


Tänk när det här kommer upp igen. Då kan vad som helst ha hänt.


Bild tagen i maj.

Goodnight mister

Jahapp. Då var ett viktigt beslut fattat. Bloggen stannar. Ni alla kan pusa ut. Och den kommer att uppdatteras. Bli bara beredd på en hel del sentimentala texter nu för jag är höstdeprimerad.

En kort resumé av vad jag har kommit fram till under min betänke tid:

Att det är extremt konstigt att chatta med X (Alina vet). Y gillar Tokio Hotel. Den brillanta planen om hur jag ska spendera mina små slantar (kodord: tänk först, köp sen) M är svår. Hur man bara kan äta kakor en hel dag utan att må dåligt eller vara hungrig. Att jag är sämst på orientering. Att det är sämst att plugga klockan halv tolv (läs: nu). Att om pappa inte är hemma så förfaller huset. Att Malin är en av dom bästa och att det finns hopp.

Snartsnartsnart


Party in the city where the heat is on. All night on the beach til the break of dawn Welcome to miami (bienvenido a miami) Bouncin' in the club where the heat is on All night on the beach til the break of dawn. I'm going to miami, welcome to Miami.

På höstloveet bär det av. Förhoppningsvis. Längtarlängtarlängtar. Är så trött på Sverigeskiten. Vill bara flytta.

To-do

Okej. Är bara tvungen att skriva en lista på vad jag måste göra idag. Jag har nämligen råkat ut för Parkinsons.

[ ] göra matteläxa 2 + sista sidan om prefix
[ ] lära mig om allt om Sveriges styrelsesystem
[ ] fixa tvätten
[ ] laga mat
[ ] städa rummet
[ ] städa Ninos bur

Palla. Inte.

C.C


En väldigt osmickrande bildBild från CC

Hej bloggen. Har precis kommit hem från Cozy Corner. Hade med mig datorn och hackade in mig på en gubbes internet. Astrid goes kriminell haha. Aja, jag var förövrigt sjuk idag, inte så himla kul. Så det blir ingen utgång ikväll utan Alina (som också är sjuk) och Agnes kommer hit. Elin kommer senare. Nicee. Ja. Imorgon har jag mycket att göra. Jag ska gratta en speciell person. Och ha folk på kvällen. Mycket jobbigt. Nej skoja bara, det blir en lat dag imorgon. Passar bra! Så hinnar jag bli frisk. Tillbaka till TVtittandet. Ciao.

Till världens bästa tvillingar


RSS 2.0