Hallelujha

Nu är jag konfirmerad och kristen. Hallelujha. Vi var ju bara fem som skulle konfa oss det var lite mycket fokus men det gick bra. Agnes var med på vår mottagning sen. Vi hade mycket roligt med våra kusiner haha :D. Blev jättenöjd för mina konfapresenter. Jag fick ett armband och halsband från DLF Paris, några till berlocker till mitt armband från Pilgrim som jag fick i födelsedagspresent. ca 1500+500 kr. Ett enkelt, stilrent silverkors. Sen fick jag ett jättefint smyckesskrin. Och några av farmors gamla armband från när hon var ung. Dom kommer från Sydamerika och är verkligen jättefina. Blev väldigt glad när jag fick dom. Lite fakta: Min farmor träffade sin pappa för första gången när hon var åtta. Han var kapten på ett stort lastfartyg och han seglade iväg några månader innan andra världskriget började, och då fick han inte komma in till Sverige igen så han fick vänta tills kriget var över. Så då passade han på att seglade världen runt och köpa presenter till farmor. Hela hennes vind är alldeles undebar. Hon har till exempel ett par skor i äkta ormskinn och en afrikansk medicinväska. Sen när han kom hem seglade han, farmor och hennes mamma till Italien och sen till Brasilien där dom stannade ett tag. Slut på faktan.

Imorgon börjar skolan. Jag har inte pluggat någonting den här helgen fast jag skulle ha behövt. Fast jag ska inte plugga på helger. Får göra det hela eftermiddagen imorgon istället. Puss.


Oh herre min gud

Imorgon ska jag konfa mig. Jag hade ingen konfaklänning. Det har jag inte nu eller, men jag snälla Lovisa har kört hit ett lass med kläder som jag kan låna tills imorgon. En riktigt liten babe där alltså. Annars så har jag bara varit hemma eftersom jag är sjuk. På kvällen kom Agnes och vi tittade på film. En superamerikansk rulle. Gud vad jag vill flytta känner jag nu och sen några månader tillbaka. Jag har nästan ångest för att det inte riktigt går att flytta på fem sekunder. Ibland gillar jag nämligen inte den lilla förort där jag bor. Jag vill bo i Cali. Menmen, det är bara 2 år tills jag ska vara utbytesstudent. Imorgon gäller det.




4 reasons to luv me



Hej. Jag är sjuk idag. Och då syftar jag inte på det mentala stadiet. Jag ligger hemma och har feber. Det suger verkligen för jag har 1000 saker att göra. Istället har jag faktiskt spelat Sims i några timmar. För att intressesmurfarna ska få något att jubla över kan jag ju berätta att det gick jättebra för min gubbe tills han började brinna när han lagade Glace Au Four fast han hade10 matlagningspoäng. Jävla klantskalle. Det var riktigt synd. Snart kommer pappa med mat. Take Away från farmor. Det ni, det kommer ni inte äta ikväll. Det var riktigt synd. För det är gott.

Ciao! (Alina, snälla när kan du hjälpa mig med designen? Elin är lika sammarbetsvillig som en noshörning)

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0